schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Teijin Aramid

De beste in aramide verdient de beste positionering.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Niks mooiers dan aan de slag mogen gaan met de positionering voor het allergrootste bedrijf in aramide ter wereld. Teijin Aramid - een onderdeel van Teijin Ltd. - is die allergrootste. Zij maken een halfproduct dat in duizenden andere producten wordt toegepast en die de prestaties van deze producten verbeteren. Het zit in zoveel producten dat wij elke dag weer nieuwe dingen ontdekken waar ze in zitten (ongelogen waar).

Werkzaamheden
  • Positionering
  • Restyle corporate identity
  • Fotografie
  • Script en storyboard
  • Film productie
  • Copy
  • Merksessie

De laatste jaren is de markt competitiever geworden. Tijd om alles eens goed onder de loep te nemen en te zorgen voor een krachtige en duidelijke positionering. In een intensief herpositionering traject, samen met directie en top management, hebben we Teijin Aramid en haar merken voorzien van een nieuwe merkidentiteit bestaande uit een aantal nieuwe kernwaarden en drijfveren die ‘tomorrow-proof’ zijn.

corporate story Teijin Aramid

Be sure.
Een payoff die als gegoten zit.

We zijn daarna direct aan de slag gegaan met het merkconcept en de nieuwe payoff. Deze is gebaseerd op een verfrissend inzicht uit een merksessie dat men geen aramide maar eigenlijk ‘zekerheid’ produceert. De payoff die wij ontwikkelden is duidelijk en krachtig, en spreekt een onbewuste maar menselijke drijfveer aan om zekerheid te willen voelen. En, niet geheel onbelangrijk, het klopt als een bus bij de nieuwe positionering.

Een wereld merk dat van zich laat horen.

En alsof dat nog niet genoeg was, hebben we de bestaande visuele merkidentiteit een restyle gegeven, passend bij de nieuwe positionering. We hebben de corporate identity vervolgens tot in de puntjes uitgerold voor een wereldwijde consistente uitstraling van Teijin Aramid. We hebben bewust afscheid genomen van de bescheiden toon en gekozen voor een ‘trotse en stevige’ tone-of-voice. De nieuwe corporate story is daar het bewijs van. Maar ook de corporate film die we in huis hebben geproduceerd, inclusief unieke op maat gecomponeerde muziek.

BEKIJK de film
Corporate brochure Teijin Aramid binnen nieuwe positionering en corporate identity gebonden met aramide
Corporate brochure gebonden
met aramide draad.
Corporate brochure Teijin Aramid met producten Twaron, Teijinconex, Technora en Endumax
Corporate brochure Teijin Aramid met testimonial binnen nieuwe corporate identity

De corporate brochure is geheel vernieuwd en zelfs gebonden met écht aramide draad. De bestaande website heeft niet alleen een nieuwe look & feel gekregen, passend bij de visuele merkidentiteit, maar ook een nieuwe focus: conversie. En er is een geheel nieuwe brochurelijn ontwikkeld met productfolders en brochures voor alle applicaties. De nieuwe product logo's hebben daarop een mooie plek gekregen, waarbij we ook naar de merkarchitectuur hebben gekeken.

Website Teijin Aramid binnen nieuwe positionering en corporate identity
Advertentie Teijin Aramid met nieuwe positionering en corporate identity
Advertenties binnen nieuwe corporate identity Teijin Aramid met brandweer, Formule 1 en Stedelijk Museum

Van complete visuele merkidentiteit tot brandbook.

Om de visuele merkidentiteit te kunnen borgen, hebben we een brandbook ontwikkeld. Daarin is alles vastgelegd, van tone-of-voice tot beeldtaal, lettertypes, kleuren, product logo's, stramienen voor lokale leveranciers, en ga zo maar door. Deze heeft een plekje gekregen op alle locaties over de hele wereld. En last but not least, hebben we dit alles intern laten landen door ook te ondersteunen bij de interne communicatie.

Brandbook met nieuwe corporate identity Teijin Aramid, o.a. met productlogo's, tone of voice en beeldtaal

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Mark van Norden
Strategie / Concept
Dunja Schmoll
Account / Advies