schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Amefa bestek
Campagne naamsbekendheid

Naamsbekendheid campagne voor een groot bestek merk.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Amefa bestek is al meer dan 85 jaar een bekend merk aan de horecatafel. Wat veel consumenten niet weten is dat de kwaliteit van Amefa bestek ook gewoon voor thuisgebruik te koop is. En da’s best jammer, vonden ze bij Amefa bestek. Daarom gaf Amefa Coolbrand de volgende opdracht: hoe gaan we ervoor zorgen dat Amefa bestek meer bekend wordt bij de consument? Wij ontwikkelden een campagne die de naamsbekendheid van het merk gaat verhogen en voor meer traffic naar online en offline retailkanalen moet gaan zorgen.

  • Creatief concept
  • Content strategie
  • Content creatie
  • Script en storyboard
  • Film productie
  • Online marketing
  • Motion design

Een tagline met dubbele waarde.

Een klein onderzoek in de markt, aangevuld met een klant-brainstorm-sessie, leverde het inzicht op dat de meeste consumenten niet echt het verschil kennen tussen het ene en het andere bestek. Na 85 jaar ervaring weet Amefa bestek echter wel beter. Bestek moet een goed handgevoel en de juiste balans hebben, en precies zo zwaar zijn dat je voelt dat het niet ‘zomaar een bestekje’ is, maar degelijke kwaliteit.

Op basis van dat inzicht en een concurrentieanalyse hebben we een ‘recht-tussen-de-ogen’ boodschap voor de campagne bedacht die de consument heel bewust laat stilstaan bij het verschil tussen zomaar bestek en Amefa bestek. Een creatief concept met tagline die een dubbele waarde heeft: het maakt je nieuwsgierig en bewust.

BEKIJK de film

Campagne die online focust op dé gezellige momenten in het jaar.

Om de campagne zo effectief mogelijk te laten zijn hebben we een content strategie bepaald waarin we die momenten in het jaar groot hebben gemaakt waarbij samen eten en gezelligheid prioriteit is, zoals de start van het voorjaar, de zomer BBQ en de tijd rond kerst.
Als je claimt de betere te zijn is een kwalitatieve uitstraling een voorwaarde. Die kwaliteit bewijzen we in wat we in de campagne laten zien en hoe we dat laten zien. Bij de content creatie hebben we uiteraard ervoor gezorgd dat alle communicatie een consistente look & feel kreeg om zo de herkenbaarheid, en dus naamsbekendheid, te vergroten.

Gedekte tafel met Amefa bestek voor campagne naamsbekendheid
Seizoenen brengen mensen aan tafel. Daar maken wij voor de campagne dan ook gretig gebruik van.

Een online campagne die focus geeft aan het merk.

Online is de focus in de campagne. We maakten een wervelende video voor het merk als aftrap van de campagne en we hebben leuke ‘doe-en-win’ acties plus inhakers voor social media ontwikkeld. Alles met één doel: de naamsbekendheid van Amefa bestek vergroten. Die aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen: in korte tijd heeft een bijna leeg Instagram en Facebook kanaal een flinke groei doorgemaakt in aantal volgers en hebben de ‘doe-en-win’ acties veel respons opgeleverd. Zo hebben we in de campagne laten zien dat ook een dagelijks gebruiksvoorwerp aandacht kan krijgen. Beter bestek? Het bestaat echt.

Website van Amefa bestek met actie voor campagne naamsbekendheid op tablet
Website van Amefa bestek voor campagne naamsbekendheid op laptop en tablet
Naast ‘doe-en-win’ acties is er een content kalender gerealiseerd met inhakers om in te spelen op actuele zaken.
Inhaker Koningsdag op social media voor campagne naamsbekendheid Amefa bestek
Inhakers op social media voor Amefa bestek voor o.a. Moederdag en carnaval

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Dunja Schmoll
Account / Advies
Martin Sol
Martin Sol
Creatie / Concept