schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Lunet
Visuele merkidentiteit

Nieuwe visuele merkidentiteit voor Lunet die 'de lunet' centraal stelt.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Lunet is een grote zorgorganisatie die iedereen met een verstandelijke beperking en andere zorgvragen, zoals gedragsproblematiek en ontwikkelingsachterstand, ondersteunt bij wonen, werken, dagbesteding, leren en vrije tijd.

Voor Lunet hebben we afgelopen jaar het merk opnieuw neergezet met een frisse herpositionering. We hebben samen gekeken naar wat er goed was en wat er beter kon. Van daaruit hebben we een herkenbare nieuwe identiteit ontwikkeld en meteen alle middelen aangepakt, zodat deze aansluiten bij de nieuwe positionering.

  • Positionering
  • Visuele merkidentiteit
  • Fotografie
  • Motion design
  • Digital design
  • Webdesign
  • Brandguide
posters van Lunet met fotografie en stijlelement lunet

De halve cirkel als eenvoudig maar sterk symbool van bescherming.

Bescherming en geborgenheid, dat is wat Lunet biedt. Daarbinnen staat een goed leven voor iedereen centraal. De halve cirkel is een eenvoudig en herkenbaar stijlelement in de visuele identiteit. Het is een abstracte vertaling van een oud vesting bolwerk - een lunet geheten. Dit is een onderscheidend en herkenbaar element voor Lunet geworden. Een element dat in alle communicatie uitingen een rol speelt; van groot tot klein, als een gedeelte of als patroon.

De historie legt de verbinding naar het heden.

Een lunet is een klein vestingwerk met twee schuine, naar buiten gerichte zijden en twee naar achter gerichte zijden. Lunetten kwamen voor als buitenwerken van een vesting of als onderdeel van een linie.

ontstaan stijlelement lunet
stijlelement lunet
stijlelement lunet

Alles begint met duidelijkheid en herkenbaarheid.

Een nieuwe visuele identiteit ontwikkelen op basis van een even zo nieuwe positionering vraagt om slimme afwegingen. En die hebben we - al zeggen we het zelf - zeker gemaakt. We hebben een multi-inzetbaar kleurenpalet samengesteld dat samen met herkenbare vormen en een strakke typografie speels en herkenbaar kan worden toegepast. Zo bouwen we aan een visuele identiteit die op onderscheidende wijze Lunet neerzet als de moderne zorgorganisatie die zij is.

pay-off samen werken aan goed leven van Lunet
stijlelement lunet
Huisstijlhandboek Lunet met dienstenfolder covers voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg grootte logo voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg logo voor branding
Huisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet en kleuren voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet voor branding
Huisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet en kleuren voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg stijlelement lunet voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met dienstenfolder covers voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg grootte logo voor brandingHuisstijlhandboek Lunet met uitleg logo voor branding
font of lettertype van Lunet
kleuren diensten van Lunet

Toepasbaarheid van een stijl is nog belangrijker dan de stijl zelf.

Met de compleet nieuwe visuele stijl die we hebben ontwikkeld, hebben we ook alle middelen (ja alle!) onder de loep genomen. We hebben een strakke en heldere communicatielijn neergezet, die een modern en herkenbaar Lunet laat zien. Van banner tot t-shirt, van folder tot social post. Lunet is super onderscheidend in alles wat ze laat zien.

cover met stans en binnenwerk van corporate brochure van Lunet
omslagmap Lunet met logo en stijlelement lunet
dienstenfolders en brochures van Lunet
visitekaartjes Lunet in kleurenpalet
banieren Lunet met logo en stijlelement lunet
t-shirt Lunet met bedrukking logo en stijlelement lunet

Een website die 1 ding in gedachten heeft: duidelijk zijn.

De doelgroep van Lunet verdwaalt in moeilijke navigatie structuren. Daarom hebben we een website ontwikkeld die super toegankelijk is, helder van structuur en rekening houdt met de WCAG richtlijnen door o.a. een voorlees-functie te implementeren. De informatie is per doelgroep geclusterd, zodat informatie makkelijk en gericht te vinden is. Waren meer websites maar zo toegankelijk :)

Homepage van website Lunet ook mobiele wergaveDiverse elementen van website LunetDiverse elementen van website Lunet ook mobiele weergaveDiverse elementen van website Lunet ook mobiele weergave

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Dunja Schmoll
Account / Advies
Martin Sol
Martin Sol
Creatie / Concept