schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
IJsselzorg
Positionering en merkidentiteit

Positionering en visuele merkidentiteit voor een toekomstbestendig merk.

witte pijl naar beneden Coolbrand

IJsselzorg biedt ambulante specialistische hulpverlening op maat voor volwassenen. De zorgorganisatie is enorm gegroeid de afgelopen jaren, een periode waarbij de aandacht vooral uitging naar het optimaal ondersteunen van de cliënt. Het afgelopen jaar stond in het teken van een grote organisatorische verandering: van één centrale locatie, naar meerdere lokaal verankerde locaties. Met de veranderingen en groei in gedachten werd het tijd om pas op de plaats te maken en eens goed naar het merk te kijken. We zijn samen met IJsselzorg aan de slag gegaan met de merkidentiteit om zowel voor de interne organisatie, alsook voor de buitenwereld een consistent en toekomstbestendig merk te creëren.

  • Merksessie
  • Merkidentiteit
  • Positionering
  • Visuele merkidentiteit
  • Digital design

Een positionering voor de toekomst van het merk.

We hebben als eerste IJsselzorg ondergedompeld in hun eigen merkidentiteit, door middel van een merksessie. Deze merksessie heeft nieuwe inzichten en kernwaarden voor de organisatie opgeleverd. Alle kernwaarden hebben we op maat vertaald naar de organisatie, zodat het niet alleen bij abstracte woorden blijft, maar betekenisvolle strategische handvatten worden; handvatten die helder richting geven aan het merk. Op basis van de uitkomst van de merksessie hebben we het merkconcept bepaald, de positionering ontwikkeld met daarbij de nieuwe payoff voor IJsselzorg.

Een tijdloze visuele merkidentiteit die voor onderscheid zorgt.

Met de opgedane kennis zijn we het totale merk opnieuw gaan neerzetten. We ontwikkelden een visuele merkidentiteit die strak en eenvoudig is en die de nuchterheid en aanpakmentaliteit van de organisatie laat zien. Daarnaast hebben we een tone of voice bepaald, die toegankelijk is voor alle doelgroepen, en een passende beeldtaal. Alle elementen samen zorgen voor een consistente merkervaring in alle online en offline middelen.

Logo van IJsselzorg in zwartwit passend bij nieuwe merkidentiteit
Logo van IJsselzorg in diapositief passend bij nieuwe merkidentiteit
Website van IJsselzorg op mobiel in nieuwe huisstijl

De website is voor een zorgorganisatie vaak belangrijk voor de eerste oriëntatie. Hiervoor hebben we het gehele traject verzorgd; van wireframing tot digital design, tekst, beeldmateriaal en webbuilding. Met als resultaat een website die uitermate vriendelijk in gebruik is en die de informatie die gezocht wordt snel ontsluit, welke doelgroep je ook bent: verwijzer, cliënt of een naaste. Tegelijk hebben we de folderlijn ontwikkeld. In die folders valt in eenvoudige taal te lezen wat een cliënt en de omgeving kunnen verwachten als ze kiezen voor de ambulante zorg van IJsselzorg. IJsselzorg helpt zo niet alleen haar cliënten verder, maar ook haar merk.

Folderlijn met een folder voor elke dienst van IJsselzorg in nieuwe huisstijl
Identiteitspas voor de medewerkers van IJsselzorg in nieuwe huisstijl
Visitekaartje van IJsselzorg in nieuwe huisstijl

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Account / Advies