schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Blog

Je merk verdient beter dan een stoffige PDF

Blog

Je merk verdient beter dan een stoffige PDF

witte pijl naar beneden Coolbrand
online brandguide
Download hier je document
Download
Bedankt voor het downloaden.
Voor wat hoort wat.

Vul in en krijg direct je download link.

wit vinkje checkbox Coolbrand
Houd je mailbox in de gaten.
Je ontvangt direct je link naar de download.
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
May 19, 2025

Je weet het al lang, maar we zeggen het nog maar een keer: wij zijn suckers voor merken. We houden ervan. En dus bouwen we ook graag aan ze. Vanuit de gedachte dat een sterk merk wonderen doet voor je zichtbaarheid, je bekendheid, je doelgroepen, je werknemers, je sales en nog veel meer.

Afzender (on)bekend

Consistentie is een voorwaarde voor een sterk en herkenbaar merk. Zonder dat ben je één van de velen in de communicatiewoestijn. Niemand weet dan nog of jij nou iets geroepen hebt of dat het toch die ander was. Het goede nieuws: consistent zijn is niet zo ingewikkeld. Het begint met simpele dingen, die makkelijk te managen zijn. Denk aan kleur, visuele elementen, typografie, tone of voice, grids, fotografie, etc. Ook wel ‘brand assets’ genoemd. Het zijn de bouwstenen van je merk. De dingen die je merk jouw merk maken.

TLC voor je merk

Goed voor je merk zorgen begint bij die o-zo belangrijke basis. Als je dat goed organiseert, pluk je daar de vruchten van. En dat wil je. Dat organiseren begint met een slim opgezet huisstijlhandboek. Iedereen die met jouw merk werkt, kan dat erbij pakken voor de do’s and dont’s. Het moge duidelijk zijn: de tijd dat dit letterlijk een boek was, is verleden tijd.

En die PDF dan?

“Maar wij hebben al een brandguide in PDF.” Mooi. Maar eerlijk? Ook die is passé. Omdat merken bewegen. Groeien. Zich aanpassen. Een opgefrist logo, een nieuwe pay-off, ander beeldgebruik – en hup, je bent weer een aantal versies verder. Iedere aanpassing betekent opnieuw opmaken, mailen, uitleggen, checken, weer aanpassen. Vervolgens zoeken jij en je collega’s steeds naar de juiste versie. Da’s link en gedoe. En wij houden – je raadt het al – niet van gedoe.

Het kan beter

Daarom doen we het anders. We maken online brandguides. Want die leven, ademen en zijn altijd up-to-date. Geen gezoek, geen verwarring, geen “shit, verkeerde versie”. Wel: de meest actuele merkregels, altijd beschikbaar voor wie ze nodig heeft. Met alle brand assets op één plek, om direct te downloaden en te gebruiken. Halleluja. Dit klinkt misschien groots, maar omdat wij dit zelf bouwen zonder ingewikkeld CMS, kan het juist ook heel klein en compact. We zetten het eenvoudig in elkaar, vaak gewoon op basis van tools die je al gebruikt.

Dus bye bye, stoffige PDF. Tijd om echt goed voor je merk te gaan zorgen.

Leuk om te delen