schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Pluryn
Employer branding

Een krachtig employer brand voor een sterk merk.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Pluryn is een sterk merk in de zorg en is daardoor goed zichtbaar op de arbeidsmarkt. Maar ook zij heeft als zorgorganisatie, net als vele andere organisaties in de zorg, moeite om het juiste personeel te vinden. Om Pluryn als werkgever een nog duidelijker gezicht te geven in de arbeidsmarkt zijn we aan de slag gegaan om het employer brand nog beter te definiëren. Doel was om daarmee een duidelijke en meer onderscheidende positie te creëren in de hoofden van (potentiële) medewerkers en zo te bouwen aan een nog beter zichtbaar employer brand.

  • Creatief concept
  • Digital design
  • Fotografie
  • Copy
  • Film productie
  • Content strategie
  • Content creatie
  • Online marketing
Campagne slogan 'waar doe jij het voor' van employer branding Pluryn

Employer brand met één creatief concept dat alle campagnes verbindt.

Voor het employer brand van Pluryn hebben we een creatief concept bedacht dat alles aan elkaar knoopt. De employer branding is gestoeld op het inzicht dat de meesten in de zorg werken vanuit een ‘roeping’ en dus een sterke intrinsieke drijfveer hebben om er voor anderen te zijn. Die drijfveer gebruikten we om mensen te prikkelen met 1 simpele vraag: ‘Waar doe jij het voor?’.

In de diverse campagnes laten we medewerkers van Pluryn en hun persoonlijke drijfveren zien en geven we daarmee het employer brand Pluryn een onderscheidend gezicht. De communicatie hebben we multi-platform uitgezet en kent een bandbreedte van bioscoopreclame tot inzet van online marketing (zowel social media als Google ads), een ‘werken bij’ website, advertenties in dagbladen en huis-aan-huis bladen en outdoor reclame.

Begeleider van Pluryn met uitspraak over haar werk in de zorg
Abri met poster employer branding voor werving Pluryn
Abri voor campagne Pluryn voor werving begeleiders
Abri met campagne werving begeleiders als onderdeel van employer branding Pluryn
Advertentie  voor werving gedragswetenschapper binnen employer branding PlurynAdvertentie werving begeleiders binnen employer branding PlurynAdvertentie binnen employer branding Pluryn voor werving gedragswetenschapper
Werkenbij website van Pluryn met overzicht vacatures binnen de zorg
Website van Pluryn waar films te zien zijn van medewerkers die over hun werk vertellen
E-match is een online test voor sollicitanten als onderdeel van de werving voor Pluryn
Via de e-match op de werken bij website leer je Pluryn als werkgever kennen en ontdek je aan de hand van allerlei vragen of jullie bij elkaar passen.
Online banner op Monsterboard voor werving als onderdeel employer branding Pluryn

Een employer brand dat flexibel is.

Binnen het employer brand hebben we meerdere campagnes ontwikkeld. De communicatie van die campagnes landt altijd op de tagline ‘Waar doe jij het voor?’. Daarmee hebben we voor Pluryn een employer branding thema ontwikkeld dat flexibel inzetbaar is, welke campagne je er ook aan wilt koppelen.

Zo hebben we samen met Pluryn initiatieven ontwikkeld die ongekend zijn in ‘zorgland’. Bijvoorbeeld de ‘carrière switcher’ campagne en de ‘Baan-in-een-dag’ campagne. Beide campagnes zijn gebouwd op het creatief concept en zijn uitzonderlijk effectief geweest. Als kers op de taart won de campagne ‘carrière switcher’ ook nog eens de Nationale HR Zorg Award in 2018. Yeey!

Om ervoor te zorgen dat de employer branding ook intern wordt gedragen en de recruiters ermee aan de slag gaan, hebben we voor Pluryn het handboek werving opgesteld. Dit handboek is een leidraad voor de mogelijke communicatie die ingezet kan worden voor de werving van nieuwe medewerkers. Zo hebben we ervoor gezorgd dat de communicatie rondom de werving van nieuwe medewerkers consistent is én hebben de recruiters een makkelijk naslagwerk die ze elke keer erbij kunnen pakken als er een vacature is.

Employer branding is meer dan laten zien hoe fantastisch je bent als werkgever. Het moet aan de binnen- en buitenkant echt kloppen. En dat is meer dan gelukt in onze aanpak, waardoor het employer brand een groot succes is geworden.

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Account / Advies
Martin Sol
Creatie / Concept